Silkedeluxe.dk (Ejet af Designhome ApS)
CVR: 31266947
Brådebæksvej 11A
2970 Hørsholm
Telefon: 30452970 / Mail: info@silkedeluxe.dk
Betaling
De mulige betalingsmåder er:-
– Dankort
– Visa
– Mastercard
– Mobilepay (Via mobiltelefonen)
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Der tages ikke gebyr ved betaling på Enjoythewood.dk og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Fragt
Vi anvender hovedsagligt GLS eller Postnord. Ved internationale forsendelser anvendes de mere typiske internationale transportører som UPS, Dachser mv.
Fragtpriser:
GLS privat: DKK 79
GLS Erhverv: DKK 79
GLS Pakkeshop: DKK 49
Postnord Pakkeshop: DKK 49
Postnord Erhverv: DKK 79
Leveringstid
Leveringstiden fremgår under hvert produkt.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@silkedeluxe.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du modtog ved levering af varen. Du kan også finde denne nederst på vores hjemmeside eller du kan hente den HER
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Alle vores varer kan returneres med normal post.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler at du sender varen retur i den samme emballage som du modtog den i og tillige pakker forsvarligt ind igen. Husk også at få en kvittering for afsendelse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
- Designhome ApS, Brådebæksvej 11A, 2970 Hørsholm
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen eller til pakkepost hvis aftalt.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse – dog kun efter forudgående aftale.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
- Designhome ApS, Brådebæksvej 11A, 2970 Hørsholm
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode og erhvervsdrivende skal undersøge varen ved modtagelse og reklamere straks efter at fejlen er opdaget.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
- Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Silkedeluxe / Designhome ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vores butik hostes af PerfGrid.com. De leverer den online e-handelsplatform, der giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig. Dine data gemmes via PerfGrid.com´ datalagring, databaser og den generelle One.com-applikation. De lagrer dine data på en sikker server bag en firewall.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
For at beskytte dine personlige oplysninger træffer vi rimelige forholdsregler og følger branchens bedste fremgangsmåder for at sikre, at oplysningerne ikke på uhensigtsmæssig vis går tabt, misbruges, tilgås, offentliggøres, ændres eller ødelægges. Hvis du giver os dine kreditkortoplysninger, krypteres disse oplysninger vha. SSL-teknologi (Secure Socket Layer) og gemmes med en AES-256-kryptering.
Den dataansvarlige på www.silkedeluxe.dk er Designhome ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@silkedeluxe.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Christina Kloss. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr